TOP 10 FASHION BRANDS 2024

TOP 10 FASHION BRANDS 2024

Deși este greu să compari producția unei mari case de lux cu resurse nesfârșite cu o tânără marcă de streetwear, am analizat tot ceea ce 2024 a avut de oferit în materie de modă pentru a evalua ce mărci merită cele mai multe flori. Clasamentul nostru de mai jos nu se referă doar la brandurile pe care le vedem cel mai des purtate pe străzi sau la cele care ne aglomerează constant timeline-urile de pe rețelele sociale. Am luat în considerare diverse lucruri, cum ar fi colaborările de profil înalt, produsele populare și bine făcute, expansiunile de retail și de afaceri, co-semnăturile celebrităților și, poate cel mai important, brandingul și storytelling-ul.

Iată care sunt alegerile noastre pentru cele mai bune 10 branduri de modă din 2024 - sunteți de acord?

10. Palace

Palace, o marcă de skate ireverențioasă născută din scena londoneză Southbank Centre, a devenit probabil cea mai influentă voce britanică în arena globală a streetwear-ului. Ceea ce o face distinctă este eclectismul său, scoțând stilul skate din cutie și aducându-l în lumea fotbalului, a modei înalte și a rave-ului.

În acest an, co-fondatorul Lev Tanju a inițiat legături la Palat cu Vivienne Westwood, GAP, Needles și chiar Brompton - furnizorii bicicletelor pliabile de navetă iubite de managerii de mijloc din Londra - adăugând aceste nume la o listă care include deja Gucci, McDonald's și Harrods. În februarie, marca a deschis, de asemenea, un nou magazin independent în Seul, al doilea din Asia, ca răspuns la creșterea globală a cererii și semnalând un viitor și mai strălucit. -Mahoro Seward

9. Denim Tears

Cotton Wreath de la Denim Tears a devenit triplu platină. Oamenii își învelesc mașinile în ea. Echipele AAU își acoperă tricourile cu ea. Modelul alb rotund este, fără îndoială, unul dintre motivele definitorii ale streetwear-ului anilor 2020.

Anul acesta, au apărut noi colecții Cotton Wreath sub formă de paltoane puffer, duraguri împodobite cu pietre prețioase, treninguri camuflate modelate de Slawn și Clint419 și chiar o ediție specială Marc Jacobs Tote Bag. Bstroy și Cactus Plant Flea Market au oferit, de asemenea, remixurile lor prin colaborări.

De asemenea, au existat o mulțime de lansări non-Cotton Wreath, care l-au consolidat și mai mult pe Emory ca unul dintre cei mai buni povestitori din joc. Capsulele sale „Kiss My Grits” și „The Great Black Jockeys” au continuat să transmită mesaje emoționante despre experiența negrilor, prin prisma alimentelor și, respectiv, a sporturilor ecvestre. Capsula Denim Tears „Systemic Racism Controls America” a prezentat opera de artă a lui Arthur Jafa, care a fost un răspuns direct la o colaborare conservată pe care Emory a încercat să o realizeze cu Supreme atunci când era directorul de creație al brandului de îmbrăcăminte stradală.

Și nu putem uita de deschiderea primului magazin emblematic al mărcii în New York, African Diaspora Goods, care se dublează ca o bibliotecă de cercetare pentru oricine dorește să afle mai multe despre punctele de referință vaste ale Denim Tears.

8. Willy Chavarria

În perspectiva aniversării de 10 ani a mărcii sale, anul viitor, Willy Chavarria merge înainte în forță. De când a părăsit postul de vicepreședinte senior al departamentului de design de îmbrăcăminte pentru bărbați al Calvin Klein în 2023, un rol pe care l-a ocupat timp de aproape trei ani, Chavarria s-a concentrat exclusiv pe creșterea brandului său omonim, care a înregistrat un succes masiv în 2024.

Susținerea de către designerul mexicano-american a comunităților de negri, maro, homosexuali și imigranți i-a adus premiul CFDA pentru designerul de îmbrăcăminte pentru bărbați al anului. A fost a doua sa încoronare consecutivă a titlului, în care a învins concurenți de talia lui Emily Bode, Todd Snyder, Mike Amiri și Thom Browne.

Experiența lui Chavarria la Calvin Klein (și Ralph Lauren și Yeezy Gap înainte de asta) pare să îi fi creat o bază mai mult decât solidă pentru a-și conduce propria afacere. Chiar în acest an, el și-a extins oferta de produse pentru a include încălțăminte prin intermediul unei colaborări cu Allen Edmonds, un semn major de creștere pentru un brand independent. Pista sa de primăvară/vară 2025 septembrie de la Săptămâna Modei de la New York a dezvăluit, de asemenea, o colaborare uriașă în materie de îmbrăcăminte și adidași cu Adidas, o parte dintre acestea fiind disponibile online ca „vezi acum, cumpără acum” direct de pe pistă. Piesele cheie s-au vândut instantaneu.

În plus față de susținătorul său de lungă durată Kendrick Lamar, Doechii, J Balvin, Lewis Hamilton și Charli XCX au fost recent văzuți în campanii Willy Chavarria sau unelte personalizate.

7. Joe Freshgoods

Colaborările lui Joe Freshgoods cu adidași - care se vând adesea în câteva minute - reprezintă forța motrice din spatele multora dintre lucrările sale. În 2024, acest lucru a însemnat o reintroducere a modelului New Balance 1000, însoțită de o campanie care sărbătorea petrecerile juking din Chicago din anii 2000, și 990v6 monocromi cu imagini care aminteau de importanța balului în cultura negrilor. Joe se străduiește întotdeauna să spună povești autentice și semnificative care vorbesc despre experiența negrilor. Execuția sa stelară a cultivat un public devotat și a adunat nominalizări la premiile mărcii în acest proces.

Îmbrăcămintea sa completează perfect încălțămintea și continuă să devină mai puternică cu fiecare colecție care trece. Oferta remarcabilă din acest an a inclus tricouri care amintesc de garderoba lui Spike Lee din anii '90 și fermoare confortabile din fleece în culorile vii care au devenit semnătura lui Joe Freshgood. Acesta a creat, de asemenea, articolele oficiale pentru festivalul de muzică din orașul său natal, Lollapalooza, pentru a sărbători cel de-al 20-lea an al acestuia. Pentru contractul său cu Sprite din noiembrie, a redesenat cutiile de suc cu „Black Summer Camo” și a creat reclame inspirate de reclamele Sprite cu influențe hip-hop din anii '90 și 2000.

Nivelul de autenticitate pe care Joe Freshgoods îl aduce la fiecare proiect nu poate fi învățat sau fabricat. Acesta este modul în care a reușit să treacă de la Chicago la lumea întreagă. -Mike DeStefano

6. Corteiz

Clint419 de la Corteiz și-a consolidat reputația ca una dintre cele mai direcționale și influente figuri din streetwear în acest moment. De la debutul mărcii londoneze în 2017, un factor cheie în modul în care brandul și-a croit drum spre vârf este măiestria sa în marketingul de guerilla. Există picături aleatorii de produse unice și un site protejat prin parolă, cu legiunea de fani ai mărcii anunțată doar prin e-mail sau prin Instagram Stories ale lui Clint cu câteva momente înainte ca produsele cu logo-ul Alcatraz să aterizeze - toate acestea fiind achiziționate câteva minute mai târziu.

Apoi, există activările fizice ale mărcii. Pinii de locație cad în ziua lansării - de multe ori în locuri nebătute în seamă - și Corteiz încă atrage hoarde de acoliți cu sutele. La „DA GREAT DENIM EXCHANGE”, organizat în Brooklyn în luna mai a anului trecut, au venit mult mai mulți participanți decât cele 300 de perechi de blugi Corteiz care puteau fi schimbate. Cu alte ocazii, frenezia fanilor a fost atât de intensă încât a apărut poliția pentru a controla mulțimile. Mai recent, săptămâna trecută, Corteiz a făcut aceeași gherilă pentru Nike Air Trainer Huarache, care a avut același succes.

În timp ce Clint este cunoscut pentru a fi aversiune față de presă, opusul se întâmplă pe social media, unde vorbește direct cu fanii săi hipnotizați prin tweet-uri sincere și postări ocazionale de apelare a revânzătorilor. Aceste tactici nu sunt folosite de dragul unui câștig rapid; ele atestă cel mai valoros atu pe care Clint a reușit să îl cultive: un sentiment vital al comunității.

 

5. Kith

Ronnie Fieg a transformat Kith într-un imperiu global al îmbrăcămintei stradale. În prezent, există 19 magazine de vânzare cu amănuntul în întreaga lume, cele mai recente două deschideri fiind în Seul și Malibu. Și colaborările? Fieg le colecționează precum Infinity Stones.

Kith este văzut în mod clar ca un partener valoros de către mărcile de patrimoniu dornice să atragă noi clienți. Prima colaborare de îmbrăcăminte din istoria de 49 de ani a mărcii Giorgio Armani a fost cu Kith. Atunci când producătorul elvețian de ceasuri Tag Heuer a dorit să comemoreze Marele Premiu de Formula 1 de la Miami din luna mai, acesta și-a unit forțele cu Kith pentru a reimagina ceasul său de Formula 1 din anii '80 în 10 variante noi de culori. Vorbind despre Pietrele Infinitului, Fieg chiar și-a creat propria Mănușă a Infinitului pentru a sărbători cea de-a 85-a aniversare Marvel, un proiect mai amplu care a inclus, de asemenea, versiuni inspirate de răufăcători ale modelului Asics GT-2160, cărți de benzi desenate clasificate PSA și un scaun Modernica.

Și trebuie să menționăm campaniile. În acest moment, nu există limite pentru talentul pe care Kith îl poate obține. Martin Scorsese a apărut în campania Armani a brandului. Pentru o colecție care sărbătorește Jocurile Olimpice de vară, Kevin Durant și-a făcut apariția. Cam'ron a condus campania Spring 2024, iar senzația K-pop Lisa a fost imaginea colecției de vară Kith Women. Este un nivel constant de talente de primă mână pe care niciun alt brand de îmbrăcăminte stradală nu se apropie să îl egaleze. Nivelul suplimentar de surpriză de a vedea cine va fi modelul Kith face ca fiecare lansare să fie și mai specială.

4. Louis Vuitton

Sub conducerea creativă a lui Pharrell Williams, Louis Vuitton a intrat într-o eră transformatoare. Numirea sa în funcția de director de creație pentru bărbați al mărcii a început cu așteptări mari și l-am văzut depășindu-le cu fiecare colecție în 2024. Modelele sale rezonează atât cu clienții fideli ai Louis Vuitton, cât și cu o mulțime mai tânără, avidă de modă. Începând anul cu a doua sa defilare LV, Pharrell a reimaginat moda western americană: pălării și cizme de cowboy, jachete din piele cu reliefuri complicate și genți Speedy împodobite cu detalii argintii și turcoaz. Încorporarea Americii într-o instituție franțuzească neapologetică precum Louis Vuitton a fost o declarație suficientă în sine.

Luând notițe din experiența sa ca designer invitat în timpul mandatului lui Marc Jacobs la LV, Pharrell l-a invitat pe Tyler, the Creator să creeze o colecție capsulă pentru primăvara anului 24. Această colaborare a celebrat abilitatea lui Tyler de a lucra în muzică, streetwear și modă, unde a fuzionat experiența sa de peste zece ani în crearea propriilor branduri și a stilului personal cu patrimoniul Louis Vuitton - câștigând un loc în momentele noastre preferate de stil din 2024.

Dincolo de podium, LV a capturat, de asemenea, o serie de repere culturale, cum ar fi echiparea antrenorului de baschet feminin al USC, Dawn Staley, în timpul March Madness, și susținerea Jocurilor Olimpice de la Paris prin proiectarea tăvii istorice pentru medalii. Cel mai recent, în noiembrie, LV a lansat colecția „Dog LVERS”, o linie de lux de îmbrăcăminte și accesorii pentru animale de companie, concepută chiar de Pharrell.

3. Martine Rose

Fie că a fost vorba de colaborările sale cu Tommy Hilfiger și Supreme, fie de zvonurile în jurul candidaturii sale pentru postul de la Louis Vuitton, care i-a revenit în cele din urmă lui Pharrell Williams, au existat o mulțime de motive pentru ca numele lui Martine Rose să fie pe vârful limbii tuturor în ultimii ani. Cel mai important, însă, este munca pe care o desfășoară sub marca sa omonimă, care continuă să schimbe cursul modei masculine contemporane.

Sursele ei permanente de inspirație sunt echipajul pestriț de personaje londoneze pe care le cunoaște bine, după ce și-a petrecut viața cufundată în multitudinea de subculturi ale orașului. Bazându-se pe rave ilegale, skatepark-uri, terase de fotbal, tarabe de piață, trenuri de navetiști și multe altele, munca lui Rose este streetwear în sensul cel mai literal. Încă de la început, ea a creat cu un simț de neegalat atât al umanității, cât și al obrăzniciei subversive, folosind moda ca un mijloc de a celebra caracteristicile ieșite din comun care definesc orașul pe care îl numește acasă.

Nike și-a dat seama de ingeniozitatea ei, rămânând printre cei mai înfocați campioni ai lui Rose. Succesul colaborării lor Shox MR4, adidașul delicios de ciudat care a ținut capetele street-style în priză încă din 2022, a alimentat un parteneriat continuu până în prezent.

Kendrick Lamar este, de asemenea, unul dintre cei mai mari susținători ai lui Rose. Rapperul nonconformist câștigător al premiului Pulitzer a purtat o garderobă cu firele ei - inclusiv o jachetă kaki și un tricou obraznic „How's it Hanging?” - în videoclipul „Not Like Us”, care a definit epoca.

2. Bottega Veneta

În funcție de persoana pe care o întrebi, Bottega Veneta ar putea fi numărul 1 pe această listă, un argument validat și mai mult de recentul braconaj al lui Matthieu Blazy de către Chanel. Mandatul de trei ani al lui Blazy la Bottega este ceva de ținut minte. În timp ce mandatul predecesorului său, Daniel Lee, a fost marcat de modele tinere și proaspete, cum ar fi geanta Pouch și viralul „Bottega verde”, Blazy a adoptat o abordare mai liniștită și mai rafinată de tipul „dacă știi, știi”, concentrându-se pe detalii complexe, tehnici artizanale și siluete atemporale.

Expertiza lui Blazy în prelucrarea pielii a fost o caracteristică definitorie a timpului petrecut la Bottega Veneta. Una dintre cele mai mediatizate piese ale sale a fost „blugii” din piele trompe-l'oeil din colecția toamnă/iarnă 2024, realizați în întregime din piele pictată manual pentru a imita denimul, literalmente „păcălind ochii”. Apoi, Blazy a introdus geanta Andiamo, care a fost văzută pe persoane precum ASAP Rocky, Jacob Elordi și Kylie Jenner. Aceasta a devenit rapid o geantă preferată a industriei, recunoscută pentru țesătura sa structurată Intrecciato și catarama aurie discretă.

Un alt moment remarcabil al Bottega din acest an a fost invitarea „foarte pudică, foarte atentă” Jools Lebron la prezentarea de primăvară/vară 2025 din cadrul Săptămânii Modei de la Milano, în septembrie. Deși brandul nu operează niciun cont de social media, acesta a fost modul în care Bottega a exploatat cultura internetului pentru Generația Z, și a funcționat.

1. Supreme

Scrierea Supreme ca știri de ieri a devenit o narațiune mulți oameni subscriu la aceste zile. Desigur, joi picăturile brandului nu se mai vând la fel de mult ca înainte, iar VF Corp a înregistrat o pierdere de 600 de milioane de dolari pentru a scoate brandul din evidențele sale la începutul acestui an. Dar dacă brandul tău valorează încă un miliard de dolari, înseamnă că faci ceva bine.

Producția Supreme este consistentă, iar 2024 a fost unul dintre cei mai buni ani din ultima vreme. Capsulele sale cu MM6 Maison Margiela și Martine Rose sunt două dintre cele mai bune colaborări de modă pe care le-am văzut nu numai în ultimele 12 luni, ci de la Supreme până în prezent. Au existat, de asemenea, piese frumoase la nivel de graal, cum ar fi o jachetă brodată cu opera de artă a AOI și o jachetă din piele pictată manual Snow White x Schott de Nicholas Gamarello.

Când Nike a avut nevoie să pună mai mulți ochi pe noul său Air Max Dn în martie, gigantul sportswear a colaborat cu Supreme pentru o lansare limitată, dovedind că ștampila de aprobare a brandului streetwear încă are greutate. De asemenea, Nike continuă să lase Supreme să se joace în colțurile ciudate ale arhivei sale, lansând proiecte axate pe siluete obscure precum Clogposite și Darwin Low pe parcursul anului trecut.

Mastodontul streetwear nu are un palmares impecabil. Există întrebări fără răspuns cu privire la cultura locului de muncă al Supreme după demisia lui Tremaine Emory de anul trecut. EssilorLuxottica ar putea dori să plaseze ochelarii Supreme în Sunglass Huts, ceea ce i-ar putea supăra pe unii susținători de lungă durată.

 

Te-ar putea interesa

Sean Wotherspoon - Designer-ul celor mai interesanti sneakers
Air Jordan 1 High OG “Shattered Backboard”

Lasă un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de a fi publicate.

Acest site este protejat de hCaptcha și hCaptcha. Se aplică Politica de confidențialitate și Condițiile de furnizare a serviciului.